heey ik ben 14 en mijn amandelen worden over 6 dagen geknipt iedereen zegt dat je er veel last van hebt:S heeft iemand tips ofso :S?????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Erna lekker veel waterijsjes sabbelen helpt heel goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel ijs eten,verlicht de pijn aanzienlijk! En is nog lekker ook. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt na het amandelen knippen best wel wat last van je keel maar......je mag zoveel ijsjes naderhand eten ..dat is wel weer een troost
succes over 6 dagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn amandelen laten knippen toen ik 18 jaar was. Het was erg spannend, maar ik was heel verrast toen ik helemaal hersteld was! Ik kon plotseling héél diep ademhalen. Heerlijk!

Mijn ervaringen en tips:

- Bereid je voor op het nachtje dat je in het ziekenhuis zal slapen. Zorg voor prettige slaapkleren, sloffen en een tijdschrift.

- Na de operatie voelde ik geen pijn. Dat kwam nog door de narcose. Houd er dus rekening mee dat je narcose (en dus verdoving) zal uitwerken.

- In het ziekenhuis krijg je pijnstillers in zetpilvorm. Dat is natuurlijk een beetje onwenning, maar ze helpen heel goed. Je wordt er suf van, waardoor je lekker kunt slapen.

- Drinken en koelen is belangrijk. Veel mensen vinden het prettig om achteraf ijsjes te eten. Zelf vond ik ijsjes niet lekker, maar koud water wel. Je moet nemen wat je zelf prettig vindt!

- Eten kan in het begin nog een beetje pijn doen. Toch heeft je lichaam voedingsstoffen nodig om te herstellen. Je kunt misschien alvast met je ouders bekijken wat voor eten jullie in huis kunnen halen.

- Neem lekker de tijd om uit te rusten. Ik heb misschien wel drie dagen alleen maar geslapen! Ik had erg last van mijn keel, maar de pijnstillers hielpen me met slapen. Als je slaapt, heb je geen last van pijn.

- Er zullen misschien wel wat vrienden en vriendinnen zijn die bij je langs willen komen. Dat is heel lief, maar neem de tijd om lekker uit te rusten. Het is voor jullie vast leuker als jij je weer wat fijner voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op oudere leeftijd zegt men heb je meer last van het amandelen knippen dan op jonge leeftijd. Ik was begin 30 toen bij mij eindelijk mijn amandelen geknipt werden.
Een grote opluchting! Ik had een chronische keelontsteking en na al de pijn en ellende die dat met zich mee bracht vond ik het amandelen knippen erg mee vallen.
Het deed best pijn maar niet te vergelijken met de keelontstekingen. Koud drinken en ijsjes zorgen er voor dat de zwelling minder wordt dus doe dat ook veel.
verder krijg je vanuit het ziekenhuis een lijstje mee wat je de eerste dagen na de operatie mag eten en drinken.
Ook krijg je pijnstillers en voor de operatie een rustgevend middeltje dat je een beetje suffig of slaperig maakt. Ik kan er alleen maar positief op terug kijken, ik hoop dat jij er straks net zo over denkt. Succes en beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach meisje toch! ik ben ook 14 en het lijkt mij afschuwlijk als je zoiets overkomt... ik wens je veel beterschap. en sucses!

xxxx
isa