Mijn salaris is ong 2300 brutto, nu wil ik 26 vakantie dagen laten uitbetalen...volgens mijn baas is dat 237 euro...is dat niet een beetje weinig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is je uurloon?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker erg weinig,het zal meer zijn,maar hou er rekening mee dat uitbetaalde vakantiedagen extra belast worden en ik meen iets van 40 a 50 %.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uurloon is 14,0256...en ik heb nog 26,5 vakantie dagen tegoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt door de belasting die eraf word gehaald.

Het beste antwoord

2300 bruto per maand geeft een dagloon van ca 115 per dag , bruto.
Hier gaat vanaf in iedergeval de normale belastingen en inhoudingen. Je houd er dan ongeveer de helft van over. Dat is ca 1500 euro.

Houd er wel rekening mee dat je minimaal 20 vakantiedagen per jaar moet opnemen. Die mag je derhalve niet laten uitbetalen (wettelijke regeling)
Zit je daarmee dan kom je op 6 dagen uitbetalen netto ca 345, --

ps aangezien ik niet de cao ken van jouw werk en ook niet de exacte verplichte inhoudingen zijn de bedragen slechts een richtlijn in welke grootte orde ze liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij uitdiensttreding heeft de persoon in kwestie die ontslagen is of zelf weggaat recht op uitbetaling van vakantiedagen die niet zijn opgenomen...klopt dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat recht heb je. (stond echter niet als zodanig in de vraagstelling, binnen mijn cao mag ik vrij dagen kopen of verkopen mits ik minimaal 20 dagen per jaar vakantie over houd of maximaal 48 dagen opneem.)

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is dat te weinig:
2300 euro/167 uur = 13,75 euro/uur
26 x 8 x 13,75 = 2860 euro
BRUTO

Daar kan je dan belasting en toeslagen van aftrekken, maar dan kom je nog nooit aan 237 euro.

Hangt wel af van je contract (hoeveel uren, dan moet je de 8 vervangen door het aantal uren wat je per dag maakt)

Toegevoegd na 1 minuut:
en de 167/maand vervangen door het aantal uren/maand dat je werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een maand is mi geen 167 uur werk.
Ook niet gemiddeld.
Een jaar heeft 260-262 werkdagen afh van hoe de feestdagen vallen. 8*260.
Dit geeft ca 173 uur per maand. Daar zou je ca 16 uur vanaf mogen trekken voor vakantie (24 dagen per jaar) wat dan effectief 157 uur werk per maand maakt.
2300/157=14,64 per gewerkt uur. Hier moet nog vakantie toeslag bij (8%) en dan kom ik op ca 15,82 als uurloon bruto. Netto kan dat de helft daarvan zijn afh van inhoudingen ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 167 uur/maand is een rekenmodel dat uitzendbureaus hanteren, bij een 40 urige werkweek. Heb ik zelf niet bedacht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de cao's in de zorg met een 36 urige werkweek wordt gerekend met 156 uur per maand.
Ik denk dat je baas een nul vergeten is. Immers er zitten ongeveer 21 werkbare dagen in een maand salaris (+2 vakantieopbouwdagen x 12 = 24 verlofdagen in een jaar).
Dan krijg je ongeveer 26/21 x 2300 = 2847
Verder is het zo dat je baas bruto betaalt en dat de belastingdienst maximaal 52% eraf haalt en dan houd je netto nog zo'n 1346 euro over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat lijkt mij ook.
Lijkt me eerder dat je baas uitgaat van 26 vakantieUREN..
237/26=9,16 netto per uur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer goed mogelijk! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ yep dat zal em zijn.